torsdag 19 april 2012

Morot/palsternacka

När Emma blev 4 månader så började vi med gröt till henne.
Hon åt lite men det verkade inte vara nån favvo, så då prövade vi med lite frukt pure det gick oxå så där.
Men så nu så tänkte jag att vi skulle testa nån mat så jag gav henne morot/palsternacka & det var nåt hon gillade.
Jag hann knappt fulla en ny sked förren hon gapade så hon åt mer än halva burken med det.
Så nu hoppas jag att hon kommer att örja vilj aha mat.
Jag kom på att hennes förkylning & hosta började när hon blev 4 månader så det kan ju ha varit att hon inte har haft nån riktigt aptit på mat för flaska har varit lite så där när det gäller.
Så det kanske är så att mediciner har gjort att det inte är så tjock i halsen längre så att det är lättare att svälja.
Medcinena har i alla fall hjälp med hostan, den är inte lika skällande längre & hon verkar må bättre redan så nu kanske vi kan bli friska.
Nu ligger lilla bönan på en filt på golvet & pratar med sin snutte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar