tisdag 3 april 2012

Jobba igen...

I går så ringde chefen för att kolla när & om jag kommer tillbaka.
Jag sa som det var... jag söker jobb närmere hem nu när jag har 2 barn att tänka på men får jag inget så börjar jag igen när vi öppnar efter semestern.
Så som det ser ut nu så börjar jag att jobba igewn den 13/8, har blandade känslor inför det.
Bestämde även att detta året ut så kommer jag att jobba helt tid för ekonomins kull eftersom P kommer att vara hemma så försvinner ju lite pengar.
Visst så kommer jag inte att träffa barnen så mycket men det får jag ta igen på helgerna.
Men från 2013 så går jag ner i tid igen... men då berättade chefen att som dom har haft det nu så är man 3 personal till 16.30 både på tis & ons, 2 är ute i barn gruppen & 1 är inne & planerar esamt fixar sånt som behövs.
Då kommer jag att jobba fler timmar per dag dessa 2 dagar eftersom jag har jobbat mellan 9-15 innan, men då sa chefen att vi kommer att lösa det genom att jag kommer att vara ledig 1 dag i veckan.
Jag tror att det kommer att bli mån eller fre för på tis & ons så var det ju planerin & på torsdagar så är vi på utflykt.
Så den lediga dagen kommer även mina änglar vara lediga från dagis.
Så nu får man väl börja vänja sig med tanken på att jobba igen...börja pendla ....

1 kommentar:

  1. Japp i know the feeling om att börja vänja sig vid jobbelivet igen... Jag hoppas innerligt för din skull att du ska hitta ett jobb där du bor... Jag beundrar dig starkt som orkar med pendlandet, men Vad gör man inte? Man måste ju överleva
    Kram

    SvaraRadera