söndag 1 april 2012

Akuten

I fredags så åkte jag o P in till akuten med Emma pga att hon var jätte snorig samt hade svårt att andas.
Vi kom in & allt rullade på som det ska, dom tog tempen & den visade 39,9 så hon fick en alvedon sup.
Vi fick komma in i ett eget rum ganska fort där dom vägde henne & sa att hom kunde ligga kvar i bara blöja eftersom hon var så varm samt att doktoer skulle komma alldelles strax.
Vi hann väl vara där inne i ca 30 min så kommer en ssk in & säger att vi måste lämna rummet för dom behövde det.
Och då kom ssk:an som hade tagit hand om oss & sa att vi skulle gå ut i korridoren men vi ska få ett nytt rum på en gång.
Där börjar problemet..... på en gång verkar inte betyda samma sak för dom & mig...
På en gång för mig är inom 5 min inte 3 timmar.
I 3 timmar fick vi stå med Emma i bara blöja i en korredor innan jag blev arg & tog tag i en personal & då menar jag tog tag i en & krävde ett rum.. sa med hög röst: va är detta för sjukhus som låter en 5 mån bebis med nästan 40 graders feber stå i en kall korridor i 3 timmar när man blev lovad ett rum på en gång....
Fjong... sa det så fick vi ett rum.. ssk & läkare kom inom 5 min & bad om ursäkt... sen så gick allt fort..
Emma fick andas adrenalin för hostan dom tog blod prov för att kolla att det inte var RS virus... & det var väl tur för då hade jag jag satt i gång en discution att vi hade stått ute  bland andra människor.
Men nu var det bara ett virus som kommer att försvinna.
Men vi ska fortsätta med näsdroppar samt koksalt men skulle hon bli slö eller inte äta så ska vi komma tillbaka...
Hm tror inte jag vill det....åker nästan hellre till stockhol eller uppsala där dom kanske tar hand om sina patienter.
Fast jag vet att blir det akut så kommer vi att åka till E-tuna....

1 kommentar: