lördag 29 oktober 2011

Ljugande sjukvårds personal.

Som  ni märkt så har jag inte skrivit på ett tag, men jag har väntat på att bebisen ska titta ut.
I onsdag vis lunch tiden så fick jag riktigt ont i magen, det kände som värkar så jag började klocka 6 då var det 3-4 min mellan & dom var 30 sek.
Tyckte det var lite men jag ringde in för att kolla vad de tyckte.
Fick då svaret att vi skulle komma eftersom jag är omföderska för då kan det säga pang & så är det längre värkar.

Vi kommer in & gör ett CTG där de ser att jag har småvärkar & att bebisen hade väldigt högt hjärt ljud så vi fick ligga kvar en stund för att ta ett nytt senare som var bättre men jag hade fortfarande värkar men hjärt ljudet hade gått ner.
BM ville då kolla om jag hade börjat öppna mig & hur tappen kändes.
Hade börjat öppna mig lite & tappen hade mognat halv vägs.

Så säger att vi kan åka hem för att sova lite & att vi ses snart.
Så då frågar jag om det är så att bebisen kommer snart, får till svar: Ja de närmsta dagarna.
Vilket betyder för mig fre/lör.

Kommer hem har värkar från helvete men inte så täta så jag lägger mig men kan inte sova utan ligger & vänder mig.
Torsdagen var lika dan som onsdagen utan besök på förlossningen.
I går fredag så var all värk borta & jag kände inte bebis nåt fast jag gjorde allt man ska göra som tex dricka kallt, buffa mm.
Så nojig som man är så åkte vi in igen.
Där det visade sig att den lilla låg där inne & hade det bra men att moderkakan ligger framför bebis så det är den som får alla sprakar så det är därför jag känner mindre än andra kanske gör.

Så när den här Bm kollade allt så frågade jag hur lång tid det för tappen att mogna & så berättar jag vad den andra BM hade sagt.
Får som svar att det var dumt av henne att säga så för man kan inte säga hur långt tid det tar för tappen, det kan ta timmar  till veckor.
Då försvann all lufr ur mig, kännde hur allt blev svart & jag deppade i hop.
Så när vi kom hem så la jag mig i sängen & deppade.

Men nu så har jag deppat klart, den lilla kommer när dem kommer, huvudsaken är ju att den mår bra.

Men jag tycker att personal inom sjukvården inte ska ljuga för sina patienter.
Hoppas jag inte får henne sen när det verkligen är dags för jag vet att jag kommer inte kunna vara tyst så var det mend Noah, då fick jag en Bm som jag hade varit i konflikt med tidigare så där var jag otrevlig tills det blev shift byte.

Nu ska jag ta & städa lite, det tipset fick jag att det kan hjälpa att få i gång det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar