tisdag 25 oktober 2011

Föräldra möte

I går var jag på mitt första föräldra möte som förälder... hihi.
Det var riktigt roligt att få vara på andra sidan denna gång.
Nåt jag blev besiken på var att det var så få föräldrar med på möte, vi kanske var ca 10 personer & då är det 2 avd.
Själva möte gick jätte bra, men vi skulle sitta i 2 grupper & discutera olika saker & vi i min grupp kom alla överens men sen när vi skulle prata alla så höll jag & en annan mamma på att komma i kläm med varandra men jag kände att jag ska nog inte hamna i konflikter nu med alla mina hormoner för då vet jag inte vad jag skulle kunna säga eller göra.
Fast vem vet då hade kanske det hade hänt nåt som skulle ha gjort att den lilla kom ut i går.

Nu till saken.
En sak vi prata om var gården, vi i min grupp var alla nöjda med den & saken är att alla vi har barn i ålder 1-3 år så våra barn kräver inte så mycket saker, dom är nöjda med sandlåda, cyklar gunga mm.
Dom med älder barn kände att dom saknar klätterställningar & sånt, vilket jag då sa att vi utgick ju från våra barn & att klättra på de små bergen som finns på gården är bra nog & att dom ser ju från sina barn vilket är jätte bra & det är ju därför vi hade dessa grupper för att se olika saker.

Då säger den j-la mamman: Men våra barn kan klättra på berg & dyl likt hemma för vi bor så att vi har till gång till skogen. Det v ar även ton läget som gjorde mig arg.

Det ända jag tänkte var: Vart fan bor jag då? JAG om nån bor i skogen... Noah har tillgång till att klättra osv.
Men jag sa inget....
Alla andra på förskolan bor i byn så vi är dom ända som bor så här långt bort,, eller det finns en familj till.

Sen var det några små saker till, men det värsta var blicken hon ger mig... som lilla gumman vad vet du om barn ...
Och vi är typ i samma ålder & jag vet att hon  inte jobbar inom förskola för det är jag & en annan mamma som är de ända som gör det.

Som tur är så går våra barn på olika avd annars så skulle det nog inte dröja länge till innan vi skulle ryka i hop.

Men som jag sa tidigare så var mötet i det stora hela jätte bra.

1 kommentar:

  1. Fy vilken morsa, jag hade blivit skogstokig....
    Snacka om ego, vad gjorde ungarna förr i tiden när det inte fanns klättrrställningar? Den bästa motorikbanan är det som naturen som erbjuder

    SvaraRadera