fredag 22 juli 2011

Tråkigt.

Jag har nu på sista tiden fått veta att flera av mina vänner som fick barn -09 & 10 ska nu separera eller funderar på att göra det från sina respektiva.
Jag tycker att det är så tråkigt att höra för jag vet att ingen av mina vänner är såna som har gått & skaffat barn med vem som helst utan har verkligen tänkt igenom saken innan.

Jag kan förstå att det inte är lätt att vara små barns förälder, jag är ju själv där.
Det är inte lätt med sömnlösa nätter, tidiga mornar, trots ålder mm.

Jag hoppas verkligen att alla kommer att kunna lösa sina problem.
Vill ju att alla ska vara lyckliga.

Det får mig att tänka vad skulle jag göra om jag & P skulle separera...
Vart skulle jag bo, hur skulle jag kunna leva på min lilla ekonomi på en del tids tjänst samt pendla till/ från jobbet.
Skulle man vilja träffa nån ny mm.


Dessa frågor & mer kan jag tänka å när jag ska sova & då blir det värre att somna.

Fast jag måste samtidigt ge beröm till P som dra det tunga lasset här hemma nu pga av mina jobbiga graviditet.
Jag vet inte om jag hade orkat om rollerna hade varit tvärt om så när allt detta är över så ska jag skämma bort honom med nåt som han vill göra... vet inte vad ännu bara.

2 kommentarer:

  1. Heja pp han är bäst, du har tur du!
    Håller helt med dej, men o vara småbarns förälder är ingen dans på rosor, men man får verkligen kämpa för sin relation! Kram

    SvaraRadera
  2. Usch ja visst är det trist när folk separerar.. Och ja, det är jobbigt med småbarn, det man måste tänka på är att försöka komma ihåg varandra och inte bara vara mamma och pappa. Och tänka på att det blir lättare ju äldre barnen blir :-)

    Jag har inte åkt från dom än, eftersom jag va dålig nu i veckan så var jag tvungen att sjukskriva mig, men på söndag så är det dags. Kommer kännas helkonstigt att åka själv till jobbet :-)
    Allt bra med er annars?
    Vilken dag passar dig bäst att ses på nästa vecka?
    Kram kram!

    SvaraRadera