onsdag 6 juli 2011

Läkarbesök & äckel djur.

Jag börjar med att berätta om äckel djuret... fästingar.. dom måste ju vara de mest onödiga djur
om man kan kalla dom djur dom är ju mer insekter.
Hur som helst i går när jag & Noah satt i soffan för att mysa medans han åt sin kvälls välling så ser jag att de tär nåt svart i hans navel så det var bara att lägga ner honom & titta närmare.
Jo de3t var en fästing som satt där & hade fått ett riktigt tag & då kollade jag ändå honom innan när vi byte blöja & då såg jag den inte.
Jag fick agera doktor & det var då jag märkte att den hade fått en bra tag om hans lilla nael men jag fick bort den.
Jag är så glad att vi har varit & tagit fästing vaccinet så chansen är ganska liten att han kommer att bli sjuk menndet är ändå så äckligt.
Så får det bli extra kontroller innan vi lägger honom.
Nu så har jag gått med en förkyling i över 1 vecka & i morse så kom droppen.
Jag vakande med så ont i mitt öra så jag gav upp... jag ringde till VC & fick en tid så det var bara att packa in Noah i bilen & åka ner.
Dr såg att jag var rktigt röd i örat & så säger han: vad ska vi skriva ut då?
Jag svara nåt som funkar med att vara gravid samt med mina 2 mediciner jag äter.. vilket han skrattar & säger: Du var en svår en...haha.
Så för att jag inte ska spy upp medicinerna så fick jag kortison näs spray att börja med för att det röda & svullna kan gå ner då annars så skulle jag komma tillbaka.
Så då var det klart.
Noah var jätte duktig han satt på en stol & åt kex som jag hade tagit med mig till honom.
När P kom hem så åkte3 vi & badade eller dom badade & jag tittade på.
Nä nu ska jag gå & hämta mitt barn från Farfars jordgubbs land för att kolla fästingar & sen natta honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar