söndag 17 juli 2011

Besök på förlossningen.

I går så var det dags för ett lite besök på förlossningen för oss.


För i fredags förmiddag så började jag få riktigt ont i magen, men jag tänkte äsch det går över om en stund mendet gjorde det inte utan det höll isig hela fredagen natten till lördag / lördags morgonen så då ringde jag in & fick prata med en jätte trevlig sköterska som sa att det är lika bra att komma in & kolla för säkerhets skull.


Så jag & P satte oss i bilen när vi hade lämnat av Noah hos svärföräldrarna & styrde mot Mälarsjukhuset.




Väl inne kom Dr in & det va samma som jag träffade på Akuten för ett tag sen då när jag åkte in för att få dropp pga av kräkningarna.


Efter mycket klämande & kämande på min magen 2 ultra ljud så sa hon att jag hade sammandragningar som var väldigt starka & att det var inte ovanligt att få det när man hade haft det mend första barnet så nu ska jag äta medicin för det vid behov & så sa hon att jag måste prata med min BM ang hur länge jag ska jobba för hon tyckte inte att jag ska jobba så länge som jag har tänkte mig.


Hon sa även att jag ska söka HP för att jag har rätt till det & borde få det.




Så jag får väl se när jag går på mamma ledighet, hade ju tänkt gå 1 okt men om det fortsätter så här så kommer jag nog att gå redan 1 sep.


Får väl gå hemma & vila, finns alltid nåt att göra även om allt är jobbigt när sammandragningarna sätter i gång.


1 kommentar:

  1. Skönt att det "bara" var sammandragningar och ingen förlossning på g alldeles för tidigt.
    Lyssna på läkaren och sök HP, du har ju inget att förlora på det.
    Hoppas allt är bra med er annars.

    SvaraRadera