söndag 31 juli 2011

Helgen som gick.

I fredags kväll var vi som jag skrev tidigare bjudna på midag på Yxtaholm av Liza & Micke.
Tänkte börja med att skriva upp menyn.. tyvärr så glömde jag kameran hemma så det blir inga bilder till.
SLOTTETS MIDDAG.

Rökt vildand med örtcream,

svartrots chips

Och en liten sallad.

----

Brödstekt abborre med pilgrimsmussla,

blomkålspuré Och cream

på bond bönor.

---

Ostar med tillbehör på buffé.

---

Chokladterrine med jordgubbssorbet

och karamellsås.

Allt var jätte gott & dom var så trevliga att dom gjorde hemma gjorda köttbullar med pasta till Noah & till efterrätt så fick han glass med bär. Även om han verkade mer förtjust i min mat som han skulle smaka av.

Dom gjorde allt för att vi skulle få en trevlig kväll.

Efter maten gick vi upp en våning för att ta kaffet där & då spelade Liza & Noah på flygeln, då tog jag några bilder med mobilen men av resekt till Liza så sätter jag inte ut dom här.

Noah uppförde sig så bra för att vara så liten, att kunna sitta still så länge & att kunna hålla sig vaken, men när vi väl kopm hem så somnade han på 2 röda & sov gott hela natten.

I går lördag så var vi hemma hela dagen för att P skulle kunna bygga på garaget men sen på eftermiddagen så tog vi oss en tur bort till Malma Marken för att kolla lite & som alla år så är det knök fullt av människor men gick några varv innan vi åkte hem.

På kvällenhanns även ett samtal med världens bästa Milla....sakanar dig.

Även dagen har vi tillbringat hemma för att bara ta det lungt.

I morgon börjar sista veckan av semster & sista veckan vi har katterna.

Men den 13 aug så kommer våran lilla Berra till oss så nu i veckan ska jag i väg & köpa allt som behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar