tisdag 27 mars 2012

Smak portion.

Vi började att ge Emma smakis när hon blev 4 mån, då började vi med banan gröt men det gillade hon inte så jag byte till havregryns gröt även den gillade hon inte så då testade jag frukt pure det verkade hon gilla men inte helt ut.
Men i dag när jag åter igen testade havregryns gröten så åt hon upp hela smak portionen, gapade & ville ha mer hela tiden... annars så har hon gapat lite & sen stängt munnen & inte öppnat den.
Men nu så kanske hon har insett att det är gott med nåt annat än bara ersättning.
Håller tummarna.
Kommer att fortsätta med gröt på mprgonen när vi har lämnat Noah på dagis så hon får lugn & ro när hon äter.

Nåt som är skönt är att hon somnar själv på dagarna, man behöver bara lägga henne på en filt med snutten.
Noah fick man ha sovande i famnen, han skulle ha närhet.

1 kommentar:

  1. Ja riktigt envisa bacillusker. Jag börjar misstänka att det är mina bihålor som spökar så jag ska ringa vc imorgon bitti.
    Är skitless på den här huvudvärken nu.

    Klart vi ska ses!
    Jag tänkte på det senast idag, att det var längesen vi sågs. Bara vi blir friska så :-)
    Kram!

    SvaraRadera