tisdag 13 december 2011

Lucia på dagis.

I dag var det Noahs första lucia tåg på dagis.
Han var så söt & duktigt.
Först ville han inte gå med men sen så tog en av personalen honom & då gick det bra så jag kunde gå & sätta mig med de andra föräldrarna.
Han var med i hela tåget så jag var så stolt, vet ju av erfarenhet  från jobbet att det brukar alltid vara så att de mindre barne vill springa till mamma men han satt kvar.
Tog massor av kort så nu kommer alla vänner & släktingar få se eftersom de inte var med.
det kändes konstigt att vara förälder & inte personal, att inte vara den son sprang runt & fixade allt, men samtidigt var det skönt.

Nu ska jag klaga lite....
Förra veckan så sa personalen upp lapp som man skulle skriva hur många man skulle komma fast dom bad att man skulle vara 2 per familj pga plats brist..
Där hade många respkterat det.
Dom skrev även att man var tvyngen att ta med eget kaffe/te för det hade de inte tid att ordna.
Lite dåligt tycker jag... jag anser att kaffe kunde de bjuda på, de bjöd på smörgås/ lussebulle/ peppis till kostad av 20 kr där pengarna gick till barnen.

Där var det inte många som respekterade att ta med egen dryck, det var vi & en familj till som hade med oss kaffe.
De andra familjerna tog kaffe som var till personalen.
Men men alla kan ju inte vara så snälla & duktiga som vi.
Kommer att kännas konstig att inte vara med på Bärets jul fest i år, men jag känner att jag vill inte ta med barne upp till stockholm när jag vet vilken röra det kommer att vara på jobbet, vi åker dit efter jul & hälsar på.

Emma var så duktig oxå hon sov hela tiden & vaknade när vi var på väg hem igen,


4 kommentarer:

  1. Lite dåligt av dagis tycker jag att inte kunna bjuda på kaffe, ni betalar ju för det?!
    Nu kan vi inte gå idag eftersom vi är sjuka, men hos oss får vi kaffe också i de här 20 kr man lägger..
    Kul att det gick bra i alla fall, och att noah gick med på att inte sitta hos mamma :-)

    SvaraRadera
  2. Haha gud så gulligt!
    Vi får se till att ses någon dag sen när vi alla är friska :-)

    SvaraRadera
  3. Absolut vi får hitta en dag. Jag jobbar alla mellandagar så det blir inte så mycket ledigt för oss tyvärr.. Får kolla, annars får det bli efter nyår.. Vilket datum börjar Noah på dagis igen?

    SvaraRadera
  4. A men då kan vi ju ses veckan efter nyår om inget annat :-) Jag tror vi är lediga måndag-onsdag då.

    SvaraRadera