onsdag 7 december 2011

Dålig vän & dåliga nyheter.

Jag känner mig som en dålig vän.
I går skulle jag på ljus party hos en vän & hade sett framemot det hela dagen.
Att få komma hem ifrån en stund & bara få vara.
Tro mig jag älskar mina barn men i bland så är det skönt att få vara ensam utan att nån drar i en eller sitter fast vid ens tutte.

Men sen på eftermiddagen får jag dåliga nyheter som gör att jag tappat all lust att göra nåt & då glömmer jag att höra av mig till min vän & säga att jag inte kommer.
Så på kvällen får jag ett sms där hon undrar om jag är på väg... snacka om att jag känner mig dum.
Hoppas hon förstår att jag inte struntade i henne.

Nu till min dåliga nyhet:
 Jag HATAR sjukdomen cancer.
Nej jag har inte fått det, men min farbror har & ska opereras på måndag.
Just nu finns det 3 personer i min närhet som har cancer & jag har även förlorat min farmor till den.
Jag hoppas att verkligen att jag inte kommer att förlora mer till den sjukdomen.

2 kommentarer:

  1. Är säker på att din vän förstår... Man glömmer ALLT när man är en småbarnsmamma utom sina barn!
    Fy vad hemskt med din farbror, du vet att du kan ringa om du vill prata!
    Finns ju här!
    Stor kram din bästis!

    SvaraRadera
  2. Nej nej, ha inte dåligt samvete! Klart jag förstår. Sånt kan hända alla, det kommer fler tillfällen.
    Beklagar verkligen det som hänt din farbror, vi har en massa cancer på min mammas sida, och jag hatar också den sjukdomen så otroligt mycket!
    Kram på dig!

    SvaraRadera