lördag 19 november 2011

Cancer.

Nu vill jag be alla mina läsare att gå & ta cellprov när ni blir kallade.
Det går fort & man kan hitta cellförändringar innan det går för långt.

Nu i veckan så fick en vän till mig veta att hon har livermoderhals cancer & hon har gått med de ett tag.
Hade hon gått & tagit cell provet när hon blev kallad så hade dom kunnat stoppa det innan det gick för långt.

Så nu går alla mina tankar till henne & hennes familj.

Varför finns cancer?
varför ska den drabba unga?
Visst det är lika hemskt oavsett ålder men när unga människor drabbas så känns det mer onaturligt.

Nu kan jag inte skriva mer fär då kommer jag att börja gråta.

1 kommentar:

  1. Ja det ska man verkligen göra. Jag är livrädd för det där. Tog ett cellprov efter graviditeten, och det är så skönt när man vet att man gjort det.
    Kram!

    SvaraRadera