lördag 3 september 2011

Barnmorskan

I går var det dags igen att besöka MVC & även denna gång fick Noah åka med mig upp då hans förskola hade stängt pga planerings dag men medans jag var inne hos barnmorskan så tog min underbara mamma honom.
Allt var bra med Bönan & med mina provsvar.
Det ända som jag blev orolig för men min barnmorska sa att det var ingen fara var att jag inte har gått upp nåt eller ökat i SF mått sen jag var därsist för 1 månsd sen.
Hon sa att allt är ok.

Fick en ny tid hos en läkare pga av att min sjukskrivning går ut på tisdag så på torsdag ska jag dit igen för att sen om denna läkaren förlänger den eller om det är så att den tycker att jag kan jibba.
Fast då tar jag ut semeseter & komp timmar i 6dagar för sen så kan jag börja ta ut Graviditets penning.
Fick besked från FK i går att dom har go9dtjänt dn från 15/9- 3/11 så det är skönt att jag inte behöver komma tillbaka till jobbet mer förutom när jag sjölv vill dit eller om jag måste lämna/ hämta skaer.
Det ska jag göra på måndag & torsdag sen har jag intetänkt komma dit förren i dec igen fast då på deras jul lunch.

Det var som en sten lossnade från mitt hjärta när jag såg att FK hade godtjänt det, speciellr eftersom jag fick avslag med Noah & då jobbade jag heltid nu jobbar jag ju bara 80%.

Nåt som oxå är skönt är att jag inte behöver åka tåg mer på ett tag, hade förträngt hur SJ är under denna tid hemma.
Men på resan upp  går så gick loket sönder så vi fick byta tåg & det är inte det lättaste att göra med en vild 2 åring, vagn & en illa måeende mamma. Alla bara gick förbi mig tills det kom en invadrar kvinna som sa jag tar vagnen.
Det var var samma när man ska på/ av tåget, alla bara står & tittar på en.
Plus på vägen hem så var tåget försenat,...åh det är så skönt att slippa detta.
Specillet nu när vintern närmar sig.

Nä nu ska jag göra lite nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar