söndag 16 februari 2014

Dålig vän.

Nu när jag tänker efter så är även jag en super super super dålig vän.
Jag har en vän som för en tid sen drabbades av först bröst cancer & sen så hittade dom en till tumör i hjärnan. (Förlåt X om jag berättar detta samt om det blir några fel i sjukdoms namn samt några detaljer.)
X började med behandlingar & vi höras av lite mer sällan för jag visste inte hur jag skulle vara mot X.
X fick veta att allt gått bra, vi träffades en snabbis på centralen innan mitt tåg gick hem & X verkade må bra.
Sen innan jul så var X på besök hos läkaren för att kolla att allt var bra & dom hittar en ny tumör i hjärnan.
Mitt hjärta brast igen.....
Jag kan fortfarande inte vara en bra vän för jag har såna skuld känslor...
Först för att jag inte fanns där första gången, sen för att jag vet inte hur jag ska vara & att jag mår bra & att mina barn har det bra.
Jag har pratat med X om detta så X vet om det men jag känner mig ändå som en dålig vän.
X du ska veta att jag tänker på dig & allt du går igenom & skulle du be mig så skulle jag nog göra vad som helst för dig.



1 kommentar:

  1. Fy vad hemskt... Hoppas inte jag känner denna X..../C

    SvaraRadera