torsdag 18 augusti 2011

Sjukskriven.

Var hos läkaren i går pga av mitt illa måeende som både jag & min barnmorska har tröttnat på.
Hann typ bara innan för dörren hos läkaren så säger hon:- Jag sjukskriver dig, för du kan inte jobba när du mår så där samt du har fel yrke för att jobba & må dåligt.
Så nu är jag sjukskriven till 6/9 sen skulle vi ses hur jag mådde eller om jag hade fått graviditets penningen godtjänd.
Har jag fått det så kommer jag inte tillbaka till jobbet förren efter mamma ledigheten om jag ens kommer då.
Vill ju ha ett jobb närmare.
Får jag den inte godtjänd så blir det antingen fortsatt sjukskrivning eller så får jag jobba ca 3 v innan jag går på mamma ledighet.
Det som är skönt med att vara hemma är att Noah inte kommer ha så långa dagar på förskolan, fast idag märks det inte att vi kom senare i morse eller att jag hämtade 2 tinmar tidigare.
Han har i stort sätt skrikigt & gråtigt sen vi kom hem, så det blir en tidig kväll i dag.
Så sitter jag & undrar vad jag ska göra på dagarna annars så kommer jag att klättra på väggarna innan bönan kommer ut.
Ska baka & laga masor av matlådor man det har jag tänkt göra när det närmar sig.
Ska sova eftersom jag inte sover så bra på nätterna då illa måeendet & halsbrännan verkligen bråkar med mig.
Så om det finns nån där ute som har några idéer på tids fördriv så är jag välkommen för förslag.
Eller om det är nån som vill fika eller bra prata lite så finns jag här.

2 kommentarer:

  1. fy vad trist att inte illamåendet släpper!
    det jag tillbringar dagarna med är att rensa och rensa hemma och sälja av på tradera har fått in en hel del på det och köpt massa roligt till kotten i magen

    SvaraRadera
  2. Jag tycker Noah var varit jättelik Per innan, men nu är han nog mer en blandning av er båda =)
    Hoppas det gick smärtfritt å handla :-)
    Kram!

    SvaraRadera