onsdag 24 augusti 2011

Barnmorskan & sjukstugan.

I går var jag hos Barnmorskan igen efter ha fått ett samtal från dom i fredags att jag var tyvungen att komma in för att ta blod prov.


Hade redan i fredags bestämt mig att Noah skulle få följa med mig upp eftersom han älskar att åka tåg & buss.


Men det jag inte hade planerat var att han skulle bli hemskickad i måndag för feber.


Samt mamman har fått ont i halsen.


Även om den var borta på kvällen så var han snorig & man ska ha dom hemma 1 feber fri dag så det blev att ta med han som planerat.


Redan när vi skulle gå till bussen så började allt: jag blev akut kissnödig pga av att lilla bönan la sig prick på blåsan så jag gick väl som en mupp & i allt dragande på en vagn så kom sammandragningarna som ett brev på posten.


Väl framme så tyckte lill prinsen att att tiden i väntrummet var tråkigt så han började visa sitt roliga humör bland alla mamma med sina små bebisar.


Det ända jag tänkte var att: vänta ni bara, om 2 år är det eran tur..haha & att jag är dum nog & skaffar mig en till.


Nu låter det som jag ångra Noah & Bönan & det gör jag inte.


Dom är mitt allt men när alla tittar på en som man är en dålig mamma så kommer sånt fram.




När jag hade tagit blod prov åkte vi till Mc Donald för att äta lite & då kom Moster Catta förbi för att säga Hej & ta några kramar av Noah & det pratade han om resten av dagen/ kvällen& samt dagen idag.




I dag har vi bara varit hemma för att kurera oss, Noah har ingen feber men näsan rinner & min hals svider.


Vi tog en runda ner till apoteket för att köpa näs spray till oss båda.


Där jag blir bemött som en idiot när jag frågar vilken näs spray som är bäst när man är gravid.


Får svaret att näs spray inte är farligt när man är gravid. Så ger hon mig Nezeril & läser bifack sedeln att det inte är nån fara.


Jag vet att jag har läst det nånstans, så när jag kommer hem så googlar jag det & riktigt var det som jag trodde.


Man ska helst inte använda näs spray under graviditen för utom vid nöd fall.


Det stod att man ska fråga sin apoteks personal om man var osäker men dom har jag nu tappat all förtroende för nu.


Så jag ska avvakta med sprayen tills jag känner att jag måste ta det.




Nu måste jag klaga lite...


JAG ÄR SÅ J-LA TRÖTT PÅ ATT MÅ SÅ HÄR NU.


Tur att priset man får för det är värt det.




Nu ska jag göra lite nytta....




1 kommentar:

  1. Det är ingen fara med den nässprayen. Det är en speciell man ska undvika som gravid. Kommer dock inte ihåg nu vilken, men det är inte den du har i alla fall.
    Jag hade nästäppa under hela graviditeten med Neo och använde det dagligen.
    Var ingen fara enligt barnmorskan :-)

    SvaraRadera