torsdag 12 september 2013

jag skäms...

I går var jag & Emma nere på VC för att kolla upp min förkylning...
Vi sitter i väntrummet & väntar på våran tur när det går en utlänsk man förbi oss samtidigt så kommer det ut en kvinna ut ur en undersöknings rum.
Hon tappar sina nycklar där på mannen är snäll & böjer sig ner för att plocka upp dom.
Kvinna börjar skrika på honom: rör inte nycklarna....
han plockar upp dom ända & hon säger då lägg dom i min hand utan att röra mig...
Sen när hon går förbi mig & Emma hör jag henne säga: jävla svart....
Jag skämdes över hur man kan bete sig så.
Han ville vara snäll.

vad är det för samhälle vi lever i?
vad är det vi lär våra barn när man beter sig så?
Här hemma försöker vi lära våra barn att alla är värda lika mycket oavsett hudfärg eller religon mm.

jag skäms bara jag tänker på detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar