söndag 29 september 2013

Bloggmiddagen,,,,

På fredag så ska jag på Bloggmiddag i Stockholm.
Nu börjar jag ångra att jag tackade ja...
Jag känner så ofta när jag ska på blogg event pga av att jag är så blyg så jag är mest tyst & då tycker folk att jag är otrevlig & dryg.
Fast denna gång gång så finns det en orsak till varför jag ångrar att jag tackade ja.
För ett tag sen så var jag på ett event där jag träffade en av bloggarna som ska komma på middagen.
Hon säger då till mig att jag är tjock & behöver banta.
Visst jag är rund det förnekar jag inte men jag tycker inte att man säger så till nån man inte känner.
Hon vet ju inte orsak till att jag är tjock eller om jag kanske har gått ner massor & känner mig nöjd just nu.

Hennes ord tog på mig så jag har gjort allt för att inte träffa folk mer än jag måste.
Jag skäms över hur jag ser ut & känner att jag skulle gärna stanna hemma.
Men långt långt långt inne i mitt huvud så viskar en svag röst att varför ska hon få förstöra allt för mig så jag ska verkligen kämpa för att ha det trevligt & försöka att undvika henne.
Plus nu är jag mer förberädd på att hon kan säga nåt så nu kommer jag säga nåt tillbaka då blev jag bara mållös över att nån säger så.

Så jag kommer att skriva hur det gick....

4 kommentarer:

  1. Det var det värsta!! Fy tusan vad otrevligt att säga så till någon. Vet du vad. Sitt bredvid mig och Ewa om du känner dig blyg... vi har ju träffats flera gånger... och vi är trevliga. Vi kan hålla en plats åt dig.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Älskade älskade vän <3
    Jag vet INTE vad det är för "kråka" som sagt så till dig???!! IDIOTI!!!

    Men vet du vad, du är SÅ hjärtligt välkommen och du får mer än gärna sitta med oss arrangörer :) Och vet du vad, om EN person säger så.. så är det endast för att personen i fråga själv mår MKT dåligt!!

    Ta inte åt dig, snälla <3

    Kom med och gläd oss med din underbara närvaro :) STOR KRAM

    SvaraRadera
  3. Vi är många som ska gå och jag lovar vi är många som inte dömer folk efter utseende. Du får hemskt gärna sitta med mig om du vill :) jag är inte heller alltid så talför när jag träffar nya människor, jag blir också väldigt blyg. Kram fina

    SvaraRadera
  4. Sitter och läser alla 55 bloggares bloggar som ska med på middagen på fredag, phu, det är en del. Kände att jag är tvungen att kommentera här på din blogg för det du varit med om är inte ok!!! Den person som sagt detta mår säkert själv väldigt dåligt och måste såra någon annan för att kunna må bättre själv men det är ingen ursäkt!
    Vill bara att du ska veta att vi är många som gärna sitter bredvid dig på fredag och vi dömer INTE folk efter deras utseende! Stor kram och vi ses på fredag!!!

    SvaraRadera