fredag 6 juni 2014

Hatar fästingar.

Som rubiken säger så hatar jag fästingar....
Jag,Pär & Noah vi klarar oss från fästingar.
Jag har väl haft 1-2 st fästingar i hela mitt liv.
Pär likadan.
Noah har aldrig haft en.
Men Emma hon har redan haft 3 st på sig bara senaste månaden.
2 st i huvudet & i går så satte sig en i ögat eller i ögon vrån där man brukar ta bort morgon gegg på barn.
Vi försökte ta bort den själva hemma men det gick inte. hon var hysterisk så det blev en tur till akuten.
Där vi fick vänta bara i 20-30 min innan vi fick träffa en toppen ssk som verkligen tog sig tid att kolla Emma, berätta vad som skulle göras.
Så Emma var helt lugn så hon plockade fram verkygen & vips så var den borta.
Så nu kommer vi att kolla henne extra noga innan sängen varje kväll.
Är glad att vi tog 3:e sprutan förra veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar