lördag 24 maj 2014

Cykel tur

Denna veckan har jag äntligen cyklat till/från jobbet efter veckor av bort förklaringar att inte göra det. Tex har ingen hjälm, orkar inte, tar för lång tid.
Men nu så gjorde jag det o visst det var jobbigt o svettigt men jag bytte om på jobbet o kände mig så nöjd att jag gjorde det.
Ska nu försöka att göra det 2-3 ggr i veckan nu till skolan slutar o vi ev måste lägga om schemat. 
Nåt som oxå var roligt var att när jag fick veta att jag hade fått detta jobb så prov cyklade jag dit för att kolla hur lång tid det skulle ta, o  det tog ca 22 min nu när jag cyklade så så tog det 15 min alltså har min ork/kondis blivit bättre tack vare mina PW o viktminskningen att jag kunde minska tiden på ca 7 min. 
Men jag ska fortsätta vikt resa för mer ska ner.
Och en till roligt sak är att byxor jag inte kunde knäppa förra sommaren sitter jätte bra nu nästan så att dom snart är för stora. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar